Techniektraining

Bij veel amateurclubs worden de jeugdtrainingen en dan met name van de lagere jeugdteams gegeven door ouders of bekende van de teams.
Deze trainers hebben het beste voor met de teams en staan dag en nacht voor de jongens en meisjes klaar.
Helaas ontbreekt het bij veel van hen vaak aan structuur in de training en beschikt de club ook niet altijd over de juiste begeleiding en oefenstof hierin.
Veel van hen hebben vroeger zelf ooit gevoetbald en sommigen hebben nog nooit een bal aangeraakt maar willen toch graag het team van hun zoon of dochter trainen. Wat uiteraard super is, deze mensen zijn erg waardevol voor de club. Wij kunnen trainers eventueel ondersteunen door gepaste trainingsprogramma's en structuur te leveren.

De jongste leeftijd is de cruciaalste leeftijd als het gaat om de ontwikkeling van het kind of in dit geval de voetballer.
De basis wordt in de beginjaren gelegd. Binnen het voetballen is de basis bepalend.
Is je pass over 10 meter niet strak en goed in de voeten, hoe kun je dan ooit een precieze crossbal geven over 30 meter.
Is je aanname niet meteen goed, hoe kun je dan ooit snel handelen. Die basis proberen wij te leggen middels onze techniektraining.
Techniektraining is absoluut een toegevoegde waarde voor de ontwikkeling van iedere voetballer.
Wij kunnen jullie als club voorzien van een gestructureerde techniektraining gericht op alle basisprincipes binnen het voetballen.
Specifiek gericht op leeftijd en niveau.

Daarnaast komt het regelmatig voor dat teams geen trainers hebben, ouders/verzorgers etc. hebben het tegenwoordig veel te druk
om in de avonduren ook nog eens tijd vrij te maken om op het veld te gaan staan bij de plaatselijke voetbalclub.
Wij hebben veel ervaring in het overnemen van trainingen, zodat iedere speler de training kan krijgen die hij/zij verdient.
Hieronder vindt u de specifiekere informatie over ons aanbod techniek- en teamtrainingen.

Techniektraining
Iedere training start standaard met dribbel en coördinatievormen, alles met bal.
Regelmatig zal hier ook de loopladder bij betrokken worden, ook deze vormen bereiden we uit met bal in pass- en trap of dribbelvorm,
zodat het niet enkel de loopvormen zijn. Doordat we een maximaal van 16 spelers hanteren kunnen we de oefenvorm zo wegzetten
dat er vanuit vier groepjes continu 4 spelers bezig zijn.
Waardoor de spelers veel in de gelegenheid komen tot het uitvoeren van de oefening, weinig stilstaan, maar ook veel individuele aandacht krijgen.
Voor de maximale kwaliteit.

Daarna starten we met het desbetreffende thema wat die training centraal staat; 
(dribbelen/drijven, coördinatie/reactie, schijnbeweging, kapbeweging, versnellen/starten-stoppen, wegdraaien van de tegenstander, aanvallen, verdedigen, overtal, ondertal, positiespel etc.)

Opbouw oefenvorm binnen thema
1. Droog aanleren beweging, waarbij deze stap voor stap uitgelegd wordt.
2. Vanuit een dribbel uitvoeren van de beweging, waarbij pionnen als “tegenstander” gezien worden, later met tegenstander. Zowel met links als rechts.
3. Het in de dribbel uitvoeren van de beweging wordt uitgebreid met scoren op een klein doeltje of groot doel.
4. Er wordt een spelvorm ingebracht, voorbeeld: estafettevorm, waarbij vanuit de dribbel de beweging uitgevoerd wordt, daarna scoren op het doeltje, bal pakken, zo snel mogelijk terug dribbelen, bal afgeven en de volgende start.
5. Toepassen van de vorm in het 1 tegen 1 duel. De 1 tegen 1 vorm wordt zo uitgezet dat de speler gedwongen wordt tot het kunnen uitvoeren van de aangeleerde beweging.

U kunt altijd vrijblijvend contact met ons opnemen voor meer informatie of een gesprek! Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. 

Teamtraining
Een goede teamtraining is van veel verschillende factoren afhankelijk.
Het is van belang voor een trainer om in het bezit te zijn van deze informatie om een goede teamtraining neer te zetten.
- Welk team (leeftijd en niveau: prestatie/recreatie)
- Niveau van het team
- Aantal spelers
- Aantal trainingsmomenten per week
- Speeldag

Ideale weekindeling voor een team wat 2x traint;
Ongeacht het niveau Minimaal 1 dag rust na wedstrijddag en trainingsdag.
Opbouw training 1:
- Warming-up - Loopcoördinatie (afhankelijk van leeftijd en niveau; core-stability)
- Techniek/pass- trapvorm - Snelheids-voorbereidende vormen (afhankelijk van leeftijd en niveau)
- Voetbal-conditioneel, hoge intensiteit (partij, afwerkvorm etc)
- Afsluitende partij

Opbouw training 2:
- Warming-up
- Loopcoördinatie (afhankelijk van niveau evt 2x p.w. doen)
- Pass- trapvorm/positiespel
- Team-tactisch richting wedstrijd (partij altijd afsluiten met vrijspel)
- Afsluitende vrije partij of afwerkvorm

Wedstrijd

Ideale weekindeling team wat 3x traint;
ongeacht het niveau Bij voorkeur 1e training dag na de wedstrijd, dan dag rust, training 2, dag rust, training 3, dag rust, wedstrijddag
Opbouw training 1:
- Kort nabespreken wedstrijd, de spelers de kans geven nog iets te zeggen over de wedstrijd als ze nog ergens mee rondlopen
- Warming-up
- Uitlopen
- Ontspannen spelvorm lage intensiteit, sfeer verhogend
- Uitlopen
- Spelvorm of afwerkvorm op lage intensiteit
(Geen wedstrijdvorm de dag na de wedstrijd, spelers kunnen dan moeilijk in lage intensiteit blijven omdat ze toch willen winnen!)

Opbouw training 2:
- Warming-up
- Loopcoördinatie en core-stability
- Techniek/pass- trapvorm
- Snelheids-voorbereidende vormen (afhankelijk van leeftijd en niveau)
- Voetbal-conditioneel, hoge intensiteit (partij, afwerkvorm etc)
- Afsluitende partij

Opbouw training 3:
- Warming-up
- Loopcoördinatie en core-stability
- Pass- trapvorm/positiespel
- Team-tactisch richting wedstrijd
- Afsluitende vrije partij of afwerkvorm

Wedstrijd

Contact

Voor vragen, opmerkingen en inschrijvingen kunt u zich wenden tot:
Sandra Swinkels
Voetbal & Keepersacademie Nederland
info@voetbalenkeepersacademie.nl
Tel. 06-14056708

Icon Remconijssen.nl